Osteoartritis

Osteoartritis van de knie en heup is een veel voorkomende aandoening die gewrichtspijn, stijfheid en zwelling veroorzaakt. Artritis kan worden veroorzaakt door een ontsteking van het bot dat onder het kraakbeen ligt. Na enige tijd kan de ontsteking de kwaliteit en integriteit van het kraakbeen gaan beïnvloeden. Artritis is eerder beschreven als ‘slijtage’ van het gewricht. Deze verklaring is onjuist omdat kraakbeen in feite een bepaalde hoeveelheid belasting nodig heeft om te herstellen. Dit is de reden waarom een optimale hoeveelheid beweging goed is voor osteoartritische gewrichten.

Hoe kan Prehab Clinic u helpen?

Tijdens uw eerste afspraak identificeren we de risicofactoren die kunnen bijdragen aan de pijn en ontsteking. Daarna ontwikkelen we een plan hoe hiermee om te gaan. Oefeningen en fysieke activiteit spelen een sleutelrol in het beheersen van osteoartritis. Een trainingsprogramma omvat mobiliteit en spierversterkende oefeningen, evenals een vorm van cardiotraining. Sterk en fit zijn resulteert in minder pijn en het beter functioneren.

Duur van het programma

We raden minimaal 12 begeleide oefensessies (30-60 min) aan gedurende 6 weken (bijv. 2 sessies per week). Voor de beste resultaten kunnen thuis 1-2 extra sessies per week worden toegevoegd. Om betere resultaten van krachttraining te zien, raden we aan het programma uit te breiden tot minimaal 12 weken. Indien u meer vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., +32 468 25 16 27) of maak een online afspraak.